Audiologie

Second Opinion

Indien u niet helemaal tevreden bent over uw hoortoestellen of audicien dan kunt u bij ons altijd terecht om te kijken of het anders of beter kan. Ten eerste luisteren we naar u! Wat is de reden voor een second opinion, hoe zijn uw eerdere ervaringen en wat zijn uw wensen en verwachtingen. Wij beginnen van voor af aan met een uitgebreide meting van het gehoor en een controle van uw hoortoestel(len). Wij inventariseren uw klachten en wensen en kijken of wij u hierin verder kunnen helpen. Hierin zullen wij u een eerlijk advies geven over wat u mag en kan verwachten.

De meest vastgestelde ongemakken die wij tegenkomen tijdens een second opinion zijn:

  • Slecht spraakverstaan, wel horen maar niet verstaan
  • Slecht verstaan in gezelschap
  • Slecht verstaan van bijv. de kleinkinderen, maar wel veel bijgeluiden horen
  • Fluitproblemen
  • De vogeltjes niet meer horen
  • Esthetische problemen, het zit niet mooi in of achter het oor
  • Het niet meer verstaan van de tv, mobiele telefoon, Ipad
  • Te veel bijgeluiden horen. Dit zou ook te maken kunnen hebben met een slechte akoestiek. Een thuisbezoek kan veel inzicht geven, met gerichtere oplossingen
  • Niet tevreden over de geleverde service en behandeling

Hiervoor zijn verschillende oplossingen te vinden. Dit kan zowel in de afstelling van de hoortoestellen liggen als in het gebruik van bijvoorbeeld extra hulpmiddelen. Mochten de hoortoestellen niet meer voldoen en is de termijn van 5 jaar (in verband met vergoeding van de verzekering) nog niet voorbij, dan kunnen wij u een inruilregeling aanbieden. Vraag het ons gerust. Wij stellen indien gewenst uw hoortoestel(len) opnieuw af en maken een vervolgafspraak voor controle.

Om een afspraak te maken voor een second opinion of advies belt u met 0341 21 77 12 of mailt u naar horen@oogenoorzorg.nl